امیرعلی اکبری: توان مبارزه با من را نداشتند ، پولدارترین ورزشکار دنیا می شوم

به گزارش مجله سرگرمی، درست در روزهایی که همه منتظر شکست امیر علی اکبری بودندو فکر می کردند که دیگر تمام شده است، او با امضای یک قرار داد جدید همه را شوکه کرد. ورود به رقابت درجه یک که پر بیننده ترین مبارزه رزمی در جهان است

امیرعلی اکبری: توان مبارزه با من را نداشتند ، پولدارترین ورزشکار دنیا می شوم

امیر علی اکبری چهره ویژه و مهم ورزش ایران که در سال های اخیر موفقیت های زیادی را در عرصه ورزشی به دست آورده و به خبرسازترین چهره ورزش ها تبدیل شده ، روز گذشته با اعلام خبر قرار داد جدیدش بسیاری را شگفت زده کرد و حالا به عنوان اولین ورزشکار تاریخ ایران معرفی می گردد که با پرچم و پاسپورت ایرانی به سازمان UFC راه پیدا نموده است. مسابقاتی که در دنیا بینندگان بیشماری را دارد. داستان امیر علی اکبری در ورزش های رزمی از چهار سال پیش آغاز شد و حالا به مهمترین بخش خود رسیده است.

امیر علی اکبری برای اعلام برنامه های خود برای حضور در MMA یک نشست خبری برگزار کرد تا مهمترین خبر ورزش ایران در این روزها را علام کند: برای اولین بار یک ایرانی به سطحی از مهمترین مسابقات حرفه ای دنیا رسیده که تاکنون انجام نشده است. بعد از چهار سال مبارزه این هفته با UFC قرار داد بستم و طی یک سال و نیم و 4 مسابقه برگزار می کنم که بعد از بازی سوم اوپن است و قرداد هم به نحوی است که بازی به بازی جلو می رویم.

حضور در UFC یک افتخار بزرگ برای ورزش ایران است که تا پیش از این هرگز برای ورزشکاری از ایران رقم نخورده بود اما حالا امیر با پرچم ایران روی رینگ باید برود: اتفاق بزرگ در ورزش رزمی در حال رخ دادن است. آمده ام به UFC تا با هر فایتری با تمام وجود بجنگم و قطعاً بعد از دو سه مبارزه با بزرگان این رشته در دنیا مبارزه می کنم تا نشان دهم ایرانی ها توانایی انجام بزرگترین کارها را دارند. برای اولین بار یک ایرانی وارد یک لیگ حرفه ای وارد می گردد. لیگی که تا قبل از این هیچکس از ایران در آن حضور نداشته اند. البته بعضی از ایران بودند که در این سازمان فعالیت نموده بودند اما نه با پرچم ایران و نه با پاسپورت ایرانی مسابقه داده بود و من به عنوان اولین نفر چنین افتخاری را داشته باشم که با پسپورت و پرچم ایرانی در این سازمان مسابقه بدهم.

در ماه ها و روزهای اخیر شایعاتی به راه افتاد که امیر علی اکبری از دوران اوج خود فاصله گرفته است و در مسابقات روسیه هم حاضر به رقابت نشده است اما این نشست فرصتی خوبی شد تا امیر به خاطر اتفاقاتی که در روسیه افتاد، از خودش دفاع کند: سه بار مسولان لیگ روسیه خواستند تا هر کسی که حاضر است با من مبارزه کند، اعلام آمادگی کند اما هیچ کس حاضر به انجام این کار نشد. این باعث افتخار من است که توان رقابت با من را ندارند. حریف آمریکایی که آخرین مبارزه من بود، با کوشش مسولان لیگ روسیه انتخاب شد و من هرگز نمی توانم برای خودم فایتر انتخاب کنم. می دانم که خیلی حرف ها راه افتاد که من حاضر به مبارزه با حریفم نبودم اما شتباه بود. من هنوز هم آماده مبارزه هستم و قرار داد جدیدم این را نشان می دهد. در UFC هم با قدرت وارد می شوم و این جا هم کاری می کنم که توان روبرو شدن با من را ندشاته باشند.

امیر علی اکبری که تا پیش از این هم عنوان شده بود تنها ورزشکاری است که در بخش ورزش ها همپای فوتبالیست های مطرح توانسته در آمد داشته باشد، وقتی با این سوال روبرو شد که این بار قرار داد او چقدر است، از رویای بزرگش در این ورزش گفت: فایترهای حاضر در این سازمان پردرآمدترین ورزشکارهای دنیا هستند. در سال های اخیر رده های دوم و سوم پر درآمدترین ورزشکاران دنیا به فایترهای این سازمان اختصاص داشته و حالا چرا من به این رده نرسم؟ البته شاید در بازی اول و دوم نتوانم به آن مبلغ برسیم اما مطمئنً هستم که در آینده به جایی می رسم که پردرآمدترین ورزشکار در دنیا شوم.

علی اکبری در چهار سال گذشته موفقیت های زیادی را کسب کرد که بخش قابل توجهی از آن به واسطه همکاری با علیرضضا استکی بود. استکی ابتدای سال جاری جهت خود را از امیر جدا نموده است و حالا امیر هم تیم جدیدی را برای خودش انتخاب نموده است: در این چهار سال علیرضا استکی مثل برادر در کنارم حضور داشت. خیلی خوب با او کار کردم و از کوشش های او تشکر می کنم. برای ادامه راه هم مربیان جدیدی را اضافه می کنیم همانطور که با مربی جدید در بوکس قرارداد بستم. شاید در بخش جوجیتسو هم مربی خارجی را استخدام کنم. به طور کلی باید برنامه ریزی جدیدی را داشته باشم.

اهمیت حضور در این سازمان که نامداران زیادی را هم در خودش دارد باعث شده تا علی اکبری به دنبال امضای قرار داد با یک باشگاه سوئدی هم باشد: توافقی با باشگاه سوئدی داریم که در کمپ آنها می توانم حاضر باشم. از سویی با گروهی از دوستان در ایران نیز همکاری می کنیم و قصد داریم 80 درصد تمرینات را در ایران برگزار کنیم تا این رشته در ایران توسعه پیدا کند.

یکی از دغدغه های مهم ورود به سازمان UFC بحث دریافت ویزا و سفر به کشور آمریکا برای برگزاری مسابقات است. موضوعی که می واند برای امیر دغدغه های زیادی را به وجود بیاورد: این یک مشکل بزرگ است اما مسولان سازمان خیلی خوب در جریان ماجرای اتفاقات سیاسی قرار دارند و حتی اگر قرار بر این باشد که به آمریکا هم بروم حتما در این باره برنامه ریزی می نمایند اما موضوع اصلی این است که در حال حاضر در کشورهای چین و حتی امارات این مسابقات برگزار می گردد و فکر می کنم اولین مسابقه در ابوظبی باشد که اگر این مسابقه تا شهریور برگزار گردد یک اتفاق مهم و ویزه است.

علی اکبری در کنار موفقیت های زیادی که به دست آورده همواره با حواشی زیادی هم روبرو بوده که یکی از آن ها بحث وابستگی او به یک نهاد نظامی هم بوده که امیر در این نشست تمامی این موارد را رد کرد: کسی اگر فکر می نماید سربند می بندم تا حامی اقتصادی داخلی جذب کنم ، اشتباه است. این کار را دلی انجام می دهم و همه اسپانسرهای من خارجی بودند و یک ریال هم از داخل ایران یاری نداشتم و حتی ارز زیادی را هم وارد ایران نموده ام. تمامی اسپانسرهای من خارجی بودند و در داخل فقط حمایت معنوی است. ضمن این که ما همه ایرانی هستیم و سپاه حافظ همه ماست اما تا به امروز فقط زیر پرچم اهل بیت بودم و فقط خدا من را یاری نموده است. زیر پرچم هیچ سازمان و ارگانی نبودم و فقط به یاری خدا و امیرالمومنین به اینجا رسیدم.

از روزی که امیر علی اکبری وارد ورزش های رزمی شده است، یک دغدغه بزرگ برای او وجود داشته و آن گسترش این ورزش در ایران بوده است. کاری که صورت گرفته است اما هنوز هم به نوعی زیر زمینی است: فایترهای خوبی در ایران داریم و قطعاً از ایران در آینده نمایندگان خوبی در UFC مبرزه می نمایند. قصد دارم کمپی در ایران ایجاد کنیم و ممنوعیت این رشته نیز برداشته گردد. البته هیچ نامه ای هم وجود ندارد که این ورزش در ایران غیر قانونی است اما برنامه ای هم برای گسترش آن وجود ندارد. خیلی وقت است که کوشش می کنم تا بتوانم حداقل انجمنی را راه اندازی کنم. چندی پیش هم قصد داشتم شرکتی بزرگ از آمریکا وارد ایران کنم تا در رشته MMA در ایران استعدادیابی کند اما متاسفانه با دخالت فایترهای رشته های دیگر این کار نابود شد و من منصرف شدم.

5

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22110

به "امیرعلی اکبری: توان مبارزه با من را نداشتند ، پولدارترین ورزشکار دنیا می شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعلی اکبری: توان مبارزه با من را نداشتند ، پولدارترین ورزشکار دنیا می شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید