انسان ها به گرد و غبار ماه حساسیت دارند

به گزارش مجله سرگرمی، آخرین مردی که روی ماه گام نهاده می گوید: انسان ها ممکن است به گرد و غبار سطح ماه حساسیت داشته باشند.

انسان ها به گرد و غبار ماه حساسیت دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، هریسون اشمیت، آخرین مردی که روی ماه گام نهاده می گوید: انسان ها ممکن است به گرد و غبار سطح ماه حساسیت داشته باشند.

اشمیت، دوازدهمین و آخرین انسانی است که طی مأموریت آپولو 17 بر روی ماه قدم گذاشت؛ هریسون از واکنش خود به گرد و غبار ماه در فستیوال فضایی Starmus در زوریخ صحبت کرد و در این باره گفت: گرد و غبار ماه نه تنها سمی است بلکه موجب ایجاد آلرژی نیز می گردد.

اشمیت در این فستیوال گفت: پس از جمع آوری نمونه ها و برخورد با گرد و غباری که بر سطح ابزار استفاده شده در مأموریت نشسته بود، بدن وی به گرد و غبار ماه واکنش نشان داده است.

محققان باور دارند، گردو غبار ماه از این جهت که تیز هستند و به خاطر عدم وزش باد ساییده نمی شوند، در صورت نفوذ به ریه انسان می توانند تبعات جبران ناپذیری برای سلامتی افراد داشته باشند.

اشمیت که اکنون 83 ساله است، در دانشگاه هاروارد تحصیل نموده و در سال 1972 طی مأموریت آپولوی 17 بر ماه قدم گذاشته است.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30155

به "انسان ها به گرد و غبار ماه حساسیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان ها به گرد و غبار ماه حساسیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید