بیماری های ناشی از مصرف گوشت های فرآوری گردیده را بشناسید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محققان هشدار می دهند اگر می خواهید از این بیماری ها دور بمانید مصرف غذاهای فرآوری گردیده را متوقف نمایید.

بیماری های ناشی از مصرف گوشت های فرآوری گردیده را بشناسید

گوشت های فرآوری گردیده شامل هات داگ، همبرگر، سوسیس و کالباس هستند. این گوشت ها به طریقی آماده می شوند که طعم و مزه شان با استفاده از نمک، خشک کردن و دودی کردن حفظ می گردد. مصرف این نوع مواد خوراکی موجب افزایش ریسک ابتلا به برخی بیماری ها و مسائل سلامت می گردد که در ادامه به آنها اشاره می گردد:

سرطان کلورکتال (انتهای روده بزرگ)

موسسه سرطان سازمان بهداشت جهانی، گوشت های فرآوری گردیده را در رده مواد سرطان زا طبقه بندی نموده است. طبق اعلام این سازمان، مصرف روزانه 50 گرم گوشت فرآوری گردیده (کمتر از دو برش کالباس) ریسک ابتلا به سرطان کلورکتال را تا 18 درصد افزایش می دهد. محققان عنوان می نمایند نیتریت و نیترات افزوده گردیده در طول فرآوری گوشت به عنوان نگهدارنده عامل بروز این سرطان است چراکه این ترکیبات می توانند به مواد شیمیایی سرطان زا در بدن تبدیل شوند.

بیماری قلبی

تحقیقات علمی نشان می دهد بین آلرژن موجود در گوشت قرمز نظیر کالباس و همبرگر و تشکیل چربی های مسدودنماینده عروق قلبی رابطه وجود دارد که موجب افزایش ریسک حملات قلبی و سکته می گردد. چربی های اشباع گردیده در این گوشت ها هم عامل اصلی بیماری قلبی هستند.

کاهش تعداد اسپرم

گوشت های فرآوری گردیده موجب تحریک سلول های چربی در بدن در تبدیل تستوسترون به استرادیول (که شبیه استروژن است) گردیده و در نتیجه به فراوری اسپرم آسیب می رسانند. به همین دلیل مردانی که به طور مرتب گوشت فرآوری گردیده مصرف می نمایند در مقایسه با مردانی که به ندرت از این نوع گوشت ها استفاده می نمایند، تعداد اسپرم کمتری دارند.

بیماری کبدی

گوشت های فرآوری گردیده حاوی میزان بالا نمک است که منجر به احتباس مایعات در بدن می گردد. در نتیجه بدن دچار تورم گردیده و بیماری کبدی ایجاد می گردد.

بلوغ دیرهنگام

محققان ایرلندی دریافتند مصرف بیش از اندازه نمک که معمولا در گوشت فرآوری گردیده یافت می گردد، ممکن است منجر به بلوغ دیرهنگام گردد که می تواند باعث بروز مسائل رفتاری، استرس و کاهش قدرت باروری گردد.

فشارخون بالا و دیابت

فسفات موجود در گوشت های فرآوری گردیده می توانند عامل فشارخون بالا و بیماری قلبی باشند. میزان بیش از حد زیاد فسفات موجب فراوری هورمونی موسوم به FGF23 در استخوان ها می گردد که به قلب فشار آورده و می تواند منجر به فشارخون بالا گردد. سدیم اضافی در گوشت های فرآوری گردیده تاثیر منفی بر میزان قندخون هم دارند که می تواند منجر به دیابت گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3304

به "بیماری های ناشی از مصرف گوشت های فرآوری گردیده را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های ناشی از مصرف گوشت های فرآوری گردیده را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید