جذب سرمایه گذاری با اجرای پروژه های زیرساختی

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اتاق کرمان گفت: آماده کردن شهر و امکانات آن برای پاسخگویی به احتیاج سرمایه گذاران و جذب آنها احتیاجمند تعریف و اجرای چند پروژه در حوزه های شهری، زیربنایی، اقامتی، پذیرایی و... است.

جذب سرمایه گذاری با اجرای پروژه های زیرساختی

سیدمهدی طبیب زاده در نشست آنالیز فرایند معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تسهیل فرایند جذب سرمایه گذار در شهرداری کرمان، اضافه کرد: در این جهت پس از تعریف پروژه ها، سرمایه گذار باید نسبت به امکانات و زیرساخت ها مطمئن باشد تا بتواند در این پروژه ها سرمایه گذاری کند که متأسفانه در برخی موارد کمبودهایی وجود دارد.

او با بیان اینکه باید بدانیم در افق 20 ساله به چه زیرساخت ها و چه پروژه هایی احتیاج داریم، ادامه داد: احداث خط ریلی بم- جیرفت، توسعه فرودگاه جیرفت، احداث بزرگراه جیرفت- بندرعباس و خط ریلی سیرجان- کرمان و طرح های انتقال آب از جمله موارد مورد احتیاج استان برای تکمیل زیرساخت هاست.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه کرمان در شاخص های کلان توسعه پایدار از متوسط کشور پایین تر است، اظهار کرد: اتاق کرمان به دنبال اولویت های کلیدی و فرصت های فعال برای جذب سرمایه گذار است و در این زمینه در حال مطالعه بر روی 100 طرح هستیم.

رئیس اتاق کرمان گفت: استفاده از ظرفیت بورس و بازارهای سرمایه برای تأمین اقتصادی پروژه ها باید مدنظر قرار گیرد تا بخش های مختلف بتوانند هدفمند به پروژه ها ورود نمایند.

شهردار کرمان نیز در این نشست اجرای پروژه های شهری را دغدغه شهرداری در این دوره بیان کرد و گفت: تقریباً تمامی قراردادهای شهرداری کرمان در حوزه سرمایه گذاری با چالش روبروست و تنها دو پروژه شامل میدان میوه و تره بار بیرم آباد و ساختمان جدید شهرداری کرمان اجرا شده است.

سیدمهران عالم زاده، اضافه کرد: ضعف در قراردادهای اجرای پروژه های شهری مانند شفاف و جامع نبودن تنظیم قراردادها و عدم انجام تعهدات دو طرف باعث شده سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در شهر کرمان بی اعتماد شوند.

او ادامه داد: ازاین پس در رابطه با هر سرمایه گذاری در شهر ابتدا در همه مسائل با سرمایه گذاران به نتیجه خواهیم رسید و سپس اگر اتفاقی افتاد تأکید بر روی مصالحه و انجام کار کارشناسی است. عالم زاده توضیح داد: پروژه های شهری بسیار حساس هستند اما هیچ مطالعاتی بر روی آنها انجام نشده که ضرورت دارد طرح ها و اطلاعات مورد احتیاج سرمایه گذاران جمع آوری شوند تا بتوانیم به صورت هدفمند با سرمایه گذاران وارد اجرای این طرح ها شویم.

شهردار کرمان، در سرانجام سرمایه گذاری در حوزه هایی مانند حمل ونقل، اتوبوس رانی، پسماندها، مجموعه های تفریحی و ورزشی، تملک و آزادسازی را مورد احتیاج شهر کرمان بیان کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65489

به "جذب سرمایه گذاری با اجرای پروژه های زیرساختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه گذاری با اجرای پروژه های زیرساختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید