دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با موگرینی

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه قزاقستان پیش از برگزاری پانزدهمین نشست مشترک وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی با موگرینی دیدار کرد و نشان عالی داستیک را به وی اعطا نمود.

دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با موگرینی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از کازاینفورم، پیش از برگزاری پانزدهمین نشست مشترک وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی، بیبوت آتامکولوف، وزیر امور خارجه قزاقستان با فدریکا موگرینی دیدار کرد.

طرفین در این دیدار ضمن بحث و گفتگو پیرامون همکاری های قزاقستان و اتحادیه اروپا، از جمله اجرای موافقتنامه های دوجانبه که در جریان سفر اخیر رئیس شورای اروپا، دونالد توسک به قزاقستان صورت گرفت، پیرامون اهمیت توسعه موافقتنامه مشارکت و همکاری دو طرف و نیز استراتژی جدید اتحادیه اروپا در قبال آسیای مرکزی، رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه قزاقستان در همین زمینه گفت: ما بر این باوریم که استراتژی جدید انگیزه ای جدید به همکاری ما می دهد و مبانی لازم را برای هماهنگی بیشتر و روابط نزدیک با هدف دستیابی به نتایج مطلوب و سودمند برای دو طرف، و در مقیاسی کلان تر در کل منطقه، فراهم خواهد آورد.

آتامکولوف همچنین گفت که قزاقستان نخستین کشور منطقه بود که موافقتنامه مشارکت توسعه یافته و همکاری را در سال 2015 با اتحادیه اروپا امضا نمود که اجرای موثر آن تاثیرات زیادی بر همکاری های مشترک در حوزه های مختلف داشت.

در این دیدار دوجانبه همچنین وزیر امور خارجه قزاقستان نشان درجه 1 داستیک را برای مشارکت موگرینی در توسعه همکاری ها با قزاقستان اعطا کرد.

لازم به ذکر است از ساعاتی پیش پانزدهمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا در بیشکک شروع به کار نموده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30958

به "دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با موگرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با موگرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید