پیشنهاد آمریکا تصویب شد؛ شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه درباره ایران جلسه دارد

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت که شورای حکام این نهاد دهم ژوئیه (چهارشنبه 19 تیر) بنا به درخواست آمریکا جلسه ویژه ای درباره ایران تشکیل می دهد.

پیشنهاد آمریکا تصویب شد؛ شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه درباره ایران جلسه دارد

دفتر نمایندگی آمریکا در وین روز آدینه با انتشار بیانیه ای بیان کرد که جکی والکات نماینده این کشور در سازمان های بین المللی خواهان تشکیل جلسه ویژه شورای حکام آژانس برای گفت وگو در خصوص تازه ترین گزارش آژانس در خصوص برنامه هسته ای ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس اخیراً تأیید کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از سقف 300 کیلوگرم عبور نموده است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه طی اظهاراتی گفت: ایران طبق برنامه اش از مرز 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور نموده و این را هم از پیش اعلام نموده بودیم. مرحله بعد هم در خصوص سقف 3.67 درصد است که آن را هم اجرا خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: در نامه رییس جمهوری صراحتاً بیان شده در صورتی که اروپایی ها اقدامات لازم را برای اجرای تعهداتشان انجام بدهند، اقدامات ما قابل بازگشت است، ولی اگر اقدامات لازم را انجام ندهند ما بر اساس بند 36 برجام این حق را از سال گذشته داشته ایم که اقدامات خودمان را انجام دهیم.

آمریکا سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم ها علیه ایران را بازگرداند. این اقدام با اعتراض و هشدارهای شدید جهانی روبرو شد.

اتحادیه اروپا وعده دادند با ایجاد سازوکار اقتصادی موسوم به اینستکس از شرکت های اروپایی که با ایران تجارت می نمایند، حمایت نمایند. این اتحادیه هفته گذشته از عملیاتی شدن اینستکس اطلاع داد و پس از آن بعضی دیپلمات های اروپایی بیان کردند که اولین تراکنش اقتصادی طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت. با این حال ایران نسبت به تعلل اروپا در یک سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام مسرور نیست و تاکید دارد که صبر راهبردی به انتها رسیده است.

درهمین حال، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی از درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای حکام آژانس درباره ایران ابراز شگفتی کرد.

64231

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30722

به "پیشنهاد آمریکا تصویب شد؛ شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه درباره ایران جلسه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد آمریکا تصویب شد؛ شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه درباره ایران جلسه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید