کاپیتان تیم ملی کانوپولو بانوان: بابت طلای آسیا پاداشی نمی گیریم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دلارام مرز آبادی که تجربه حضور در تیم کانوپولو بانوان به عنوان مربی و سرمربی را دارد، به عنوان کاپیتان این تیم در بازی های آسیایی 2018 شرکت کرد و همراه با هم تیمی هایش قهرمان این بازی ها شد.

کاپیتان تیم ملی کانوپولو بانوان: بابت طلای آسیا پاداشی نمی گیریم

مرزآبادی تاکید دارد ارزش مدال طلای کسب گردیده توسط تیم کانوپولو از دیگر مدال های طلای کاروان ایران و از جمله تیم کبدی بانوان کمتر نیست اگرچه این مدال در عملکرد کلی کاروان و مجموع مدال هایش محاسبه نگردیده است. همین مسئله و اینکه بابت مدال طلای تیم کانوپولو بانوان، پاداشی به بازیکنان این تیم تعلق نمی گیرد باعث بی انگیزگی آنها در آینده ای نزدیک می گردد.

کاپیتان تیم ملی کانوپولو بانوان در مصاحبه با خبرنگاران به این موضوع اشاره و تاکید نمود که

* خبرنگاران- گروه ورزش: بابت قهرمانی تیم تان تبریک می گویم. برای من جالب بود که شما سال قبل به عنوان مربی در کنار تیم بودید و حتی از سمت خود کناره گیری کردید اما این بار در مسند ورزشکار همراه تیم قهرمان بازیهای آسیایی شدید؟

- دلارام مرزآبادی: سال گذشته نمی خواستم کار کنم و خودم استعفا داده بودم. اما این بار فرق می کرد، بازیهای آسیایی بود و رشته ما برای اولین بار قرار بود در این رقابتها شرکت کند. من بعد از مدتی دوری از تیم ملی به تیم برگشتم، در اردوها حاضر شدم و کار کردم و در نهایت در بازیهای آسیایی بار دیگر به عنوان کاپیتان تیم حضور پیدا کردم.

* تا قبل از اعزام تیم هم حضور کانوپولو در بازیهای آسیایی قطعی نبود. چطور این مجوز کسب شد؟ - بعد از کلی پیگری فدراسیون، بالاخره تصمیم گرفته شد تا تیم کانوپولوی زنان و مردان ایران در بازیهای آسیایی شرکت کند. فدراسیون قایقرانی نیز از این مسئله حمایت کرد تا در نهایت تیم راهی این رقابتها گردد. بازیهای کانوپولو به صورت آزمایشی بود و تا قبل از رفتن مان حضورمان در این بازیها معلوم نبود با این حال ما از مدتها قبل تمرین خود را با همین هدف آغاز نموده بودیم. به واسطه قطعی شدن حضور تیم در این بازیها خیلی ها پیگیری کردند تا من به تیم برگردم و در نهایت موافقت کردم.

* به نظر شما سطح بازیهای آسیایی چطور بود؟ - تیم ما خیلی خوب بود. تیم های حاضر در مسابقات هم بسیار خوب ظاهر گردیده بودند. همه با قدرت آمدند و با همان ترکیب در بازیها حاضر شدند که سال گذشته در مسابقات کانوپولوی قهرمانی آسیا شرکت نموده بودند حتی به نظرم سطح بازیها نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا بالاتر و بهتر بود و همه تیم ها به لحاظ اهمیت حضور این رشته در بازیهای آسیایی بسیار قوی شرکت نموده بودند.

* از عملکرد تیم بگوئید و قهرمانی که به دست آمد. - ما به همان اندازه ای که قرار بود در مسابقات قهرمانی آسیا باشیم و به اندازه ما بقی تیم های قایقرانی در اردو بودیم. تقریبا هفت ماه اردو داشتیم و سخت کار نموده بودیم. به نظرم این مدال طلای ما ارزشی کمتر از رشته های دیگر ندارد؛ حتی اگر مسابقات کانوپولو به صورت آزمایشی باشد ما هم مدال گرفتیم آن هم به رنگ طلا ولی در نتیجه بندی کل کشورها محاسبه نشد.

* تیم شما قهرمان شد اما این رشته به صورت آزمایشی در بازیها برگزار می شد و شنیده گردیده که به شما جوایزی داده نمی گردد؟- بله ممکن است به همین خاطر جوایزی به تیم ما تعلق نگیرد. البته مسئولین به ما قولهایی داده اند که پاداشی به ما تعلق بگیرد. صحبت هایی نموده اند و در حال پیگیری هستند. حرفهایی نیز از سوی فدراسیون قایقرانی زده گردیده است. البته از قبل به ما گفته بودند که مدال این بازیها در رنکینگ مدالی ارزشی ندارد و بعد از قهرمانی تیم در بازیها این برای ما بسیار ناراحت کننده بود که حالا زحمت بچه ها چه می گردد؟

* پس با این شرایط قهرمانی شما به اندازه دیگر رشته ها دیده نگردیده است ؟- بچه های تیم مدتها در رفت و آمد به اردو بوده و اردوهای سنگینی را دنبال کردند. گفتن این مسئله که مدال ما ارزشی ندارد برای بچه ها ناراحت کننده است و انگیزه شان را در آینده کم خواهد نمود. مدال طلای ما بعد از مدال طلای کبدی دومین مدال طلای تیمی زنان کشورمان در آسیا محسوب می گردد. ما هم دومین تیمی بودیم که در این رقابتها مقام آوردیم. بچه های تیم تمام کوشش خود را کردند تا برای اولین بار در این بازیها قهرمان شوند و توانستند به این هدف برسند.

* شنیده ایم که یکی از پیشنهاد دهندگان برگزاری مسابقات کانوپولو در بازیهای آسیایی ایران بوده است. آیا این درست است؟- بله؛ یکی از پیشنهاد دهندگان این رقابتها ایران بود البته دیگر کشورهایی که در این رشته فعال هستند هم پیشنهاد برگزاری آن را داده بودند و همه از برگزاری آن استقبال کردند. شاید به همین خاطر هم با وجود آزمایشی بودن این رقابتها شاهد حضور پرقدرت تیم ها بودیم. البته برخی از کشورهایی که خود نیز از برگزاری این بازیها استقبال کردند موفق نشدند مقامی در این رقابتها بدست آورند.

* تیم شما مجوز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا را هم بدست آورد چرا به این رقابتها نرفتید و ترجیح داده شد تا تیم به بازیهای آسیایی برود؟ آیا نمی توانستند تیم شما را در هر دو مسابقه شرکت دهند؟- ما بعد از اینکه بر روی سکوی مسابقات قهرمانی آسیای سال 2017 ایستادیم جواز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا کانادا را بدست آوردیم و قرار بود راهی این رقابتها شویم. اما فاصله زمانی مسابقات قهرمانی دنیا کانادا و بازیهای آسیایی بسیار به هم نزدیک بود. اگر مدارک خود را به ستاد هر کدام از مسابقات می فرستادیم امکان داشت از حضور در آن یکی باز بمانیم. دوست داشتیم در هر دو مسابقه باشیم اما در نهایت تصمیم بر این شد تا دختران برای بازیهای آسیایی آماده شوند چرا که اهمیت این رقابتها زیاد بود. اگر می توانستیم قهرمان شویم از یک سو از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع نموده بودیم و از آن سو به دلیل اینکه اولین بار بود که این مسابقات در حاشیه بازیهای آسیایی برگزار می شد هرچه مسابقات سطح اش بالاتر بود شانس اینکه در آینده در زمره رشته های اصلی این بازیها قرار بگیرد افزایش می یافت. البته تیم اصلی مردان به مسابقات قهرمانی دنیا رفت و تیم دوم کانوپولو به بازیهای آسیایی اعزام شد که در رده چهارم نهاده شد.

* تیم کانوپولوی زنان سابقه حضور در مسابقات دنیای را هم دارد؟- مسابقات قهرمانی دنیا هر دو سال یکبار است. ما قبلا هم در مسابقات قهرمانی دنیا حاضر بودیم و عنوان ششم را کسب نموده بودیم. شرایط کانوپولوی بانوان ایران در آسیا و دنیا خوب است.

* بعد از کسب این قهرمانی توقع تان از مسئولین چیست ؟- ما تنها دلخوش هستیم که مسئولین نگاه ویژه ای به ما داشته باشند و از این جوایز و پاداشهایی که به رشته های دیگر می دهند به ما هم پاداشی بدهند تا انگیزه مان بالا برود.

* نکته جالبی که همیشه در سابقه ورزشی شما در این رشته وجود داشته، حضور همزمان شما به عنوان ورزشکار و مربی در تیم بوده است. آیا این مسئله خللی در مسئولیت مربیگری تان ایجاد نمی کند و اصلا از نظر بین المللی این مسئله امکان پذیر است ؟- من همیشه مربی و ورزشکار بودم. در رشته های تیمی این مسئله مسئله ای ندارد و این مسئله مختص کانوپولو نیست. در صورتیکه تعداد بازیکنان کافی نباشد و به حد نصاب نرسد می توانند نام مربی را به عنوان بازیکن ذخیره بدهند و این مسئله خللی در روند بازی ایجاد نمی کند. من با اعضای تیم ام بسیار صمیمی هستم. حتی سال گذشته هم در مسابقات قهرمانی آسیا هم سرمربی بودم و هم ورزشکار. من در مسابقات سال قبل هم در چند رقابت حضور داشتم و بازی کردم و به پیروزی تیم برای قرار دریافت بر روی سکوی آسیا یاری کردم.

* آیا بعد از اتمام بازیها این امکان وجود دارد که کانوپولو در دوره بعد بازیها در زمره رشته های اصلی قرار بگیرد؟- این احتمال وجود دارد. صحبت گردیده است اما هنوز به قطعیت نرسیده است. باید ببینند تا چهار سال دیگر چه می گردد اما احتمال اینکه کانوپولو در بازیهای دوره بعد در این رقابتها باشد زیاد است.

* برنامه بعدی تیم کانوپولوی بانوان چیست و آیا شما این بار به عنوان ورزشکار و کاپیتان در تیم خواهید بود یا مربی؟- مسابقات قهرمانی کانوپولوی آسیا سال آینده در ایران برگزار می گردد. البته معلوم نیست این رقابتها در تهران باشد یا شهرستان ها؛ به نظر می رسد شانس شهرستان مراغه در میزبانی بیشتر از بقیه باشد. زمان این رقابتها هم در تابستان است. اینکه در کنار تیم باشم یا نه معلوم نیست تصمیم قطعی نگرفته ام. حتی اینکه به عنوان ورزشکار باشم یا مربی. اما احتمال زیاد این بار به عنوان ورزشکار در کنار تیم نیستم و می خواهم به عنوان مربی تیم ام را همراهی کنم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2724

به "کاپیتان تیم ملی کانوپولو بانوان: بابت طلای آسیا پاداشی نمی گیریم" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاپیتان تیم ملی کانوپولو بانوان: بابت طلای آسیا پاداشی نمی گیریم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپیتان تیم ملی کانوپولو بانوان: بابت طلای آسیا پاداشی نمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید